06 February 2011

TRAGEDI MELIBATKAN BAS MAYANG SARI .. =_='

Assalamualaikum..

haa, pernah dengar bas mayang sari? mestilah pernah dengar, kan kan.. ni bukan aku nak cite yang aku da jadi pekerja bas mayang sari ke jadi konduktor bas ke driver ke ape, bukan! ni nak cite sepanjang perjalanan aku naik bas mayang sari dari batu pahat..

wahh~ hari ni (6hb Feb 2011) aku dah abis cuti sempena CNY, then aku bangun sangat awal! *unbelievable* pastu dah sampai melaka sentral, ingat kan tiket dah habis, nasib baik laa ade lagi tiket ke batu pahat..

sampai je kat batu pahat, aku pun macam biase laa, rutin time balik, tunggu bas kat kedai mamak kat busten batu pahat tu.. hari ni memang nasib aku baik, 15 minit je tunggu, then bas pontian pun sampai; MAYANG SARI..
Mayang Sari, VIP Seat lagi tu!


oke, lepas bas tu berhenti je, aku pun dengan bersungguh sungguh nye mengejar bas tu, dan dapat laa tempat pertama di tangga bas tu.. kat belakang aku ade sorang akak ni, lari tergedek gedek dengan lagi 2 orang budak, *anak dia kot* .. pastu waktu nak naik bas tu, tetibe je akak tu memotong line aku, terus je masuk dalam bas, *agak kurang ajar betul* oke, aku mengalah, biarlah utamakan kaum hawa dan kanak kanak masuk dulu.. :)

oke, lepas dah masuk dalam bas, ade 3 seat kosong je, akak tu dengan sikap kurang ajaran dia sekali lagi telah mengkongker sume seat tu, anak dia yang kecik macam toyol pun disuruhnye duduk kat seat kosong tu.. *biadap betul* ape laa salah nye, kau pangku laa anak ko yang sebesar kuman tuu, bagi laa aku duduk~ memang sengal tahap cipan! serius! >:(

oke, azry memang penyabar *bagus* .. gile hape nak berdiri lebih kurang sejam setengah! aku pun pergilah kat driver tu, aku duduk kat tangge bas.. driver tu kata, asal tak duduk? boleh pulak dia tanye camtu kat aku, takde seat kosong laa pacik oi! oke, nasib baik pacik tu budiman, dia kasi aku seat paling eksklusif! seat kat sebelah dia, sebelah driver lagi tu.. waaa~ ni laa first time of my life dapat seat kat sebelah driver bas ekspress.. duduk paling depan! pehh, dengan pacik tu very the talkative, hampir sejam asyik nak berborak je, aku pun iya kan je laa ape yang dia cakap tu..ngantuk gilee~ last last aku tido je malas nak dengar dia cakap.. sampai pontian je memang lega, time akak selekeh tu nak turun dari bas, aku pandang je akak tu, nak je aku bagi flying kick kat dia serta anak anak beliau.. haihh~


moral of the story : bersopan santun laa dalam bas, anda mampu mengubahnya.. xD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...