04 May 2011

CONTEST RIBEN PUTIH : SI RABUN .. :)

Assalamualaikum..


rabun? yup, aku memang ada rabun. memang saja je selama ni kalau aku snap gambar, memang tak pakai spek, sebab aku tak berapa suka sangat pakai spek. hehe. rimas gak lah pakai spek, dan muka akan nampak nerd gila tahu, haha! =.=' nanti aku nak try gak pakai contact lens, tapi lens yang biasa je lah, bukan color color punya. :)




lawa baju color pink, dah hampir sama dengan backgroud blog aku.. upsss! blog aku color purple lah bukan pink! :P


contest kali ni memang aku berminat sangat nak join, ye lah, cambest je kan.. jarang ada contest yang buat penghargaan dekat insan insan hebat yang ada rabun ni.. haha! :D oke, ni details pesakit blog ni pasal rabun :



NAMA
Azri Fathurrahman bin Ahmad Juahir *full name tu*


JENIS RABUN
rabun jauh lah.. :P


POWER MATA
kanan-->425 , kiri-->225 *sekarang tak komfem berapa*


PUNCA RABUN
em, memang selalu nya punca rabun ni faktor pemakanan lah, lagi? aku kan selalu menghadap laptop online lah 25jam sehari, 8hari seminggu, mungkin tu lah antara punca aku rabun ni.. lagi? tak tahu lah, aku tak belajar biology, hehe.. :P


TEMPOH MENGALAMI RABUN
rabun sejak form 1, pakai spek sejak form 4 sebab masa form 4 ni dah kronik dah.. =.=' lebih kurang hampir 7 tahun lah rabun ni..


PERASAAN
nak kata terharu atau bangga sebab dapat rabun ni tak juga lah, tapi beruntung lah sebab pernah rasa jadi tak rabun dulu dan sekarang dah jadi orang yang rabun .. haha! :D


PENGALAMAN MANIS JADI SI RABUN
beli spek yang macam macam design, macam macam saiz.. jangan jeless.. hehe.. :D


PENGALAMAN PAHIT
bila bingkai spek patah, tension tahu, waktu kuliah tak nampak jelas sangat slide kat depan, penat nak kecil kecil kan kelopak mata dengan harapan dapat lihat slide, last last salin note dari kawan sebelah juga.. haha! :P


PESAKIT




 
*gambar hitamputih boleh kan, pakai spek juga, hehe.. :P *

.
.
.

DONE !


demikian lah details pesakit blog ni pasal rabun beliau. 
siapa siapa nak join contest ni, sila lah KLIK SINI
atau boleh je klik kat banner contest ni yang lawa, cantik lagi cun tu *bodek bodek* hehe.. :D
haaa, lupa nak bagitahu, tarikh expired contest ni 14hb Mei 2011 .. :)




nota kaki : nanti aku nak beli permata hijrah lah, mana lah tahu kalau kalau rabun ni boleh kurang sikit. harapan tu. hehe.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...